Prosess
For å få flere kommuner til å investere i AV1, benyttet vi kognitive intervjuer for å systematisk kartlegge atferden hos beslutningstakerne i kommunen. Dette ga unik innsikt i barrierer og motivasjon knyttet til innkjøp.
For å få flere kommuner til å investere i AV1, benyttet vi kognitive intervjuer for å systematisk kartlegge atferden hos beslutningstakerne i kommunen. Dette ga unik innsikt i barrierer og motivasjon knyttet til innkjøp.
Basert på funnene utviklet vi en ny målrettet salgstilnærming som posisjonerte AV1 som en investering som forbedrer undervisningen for et stort antall elever samtidig som den sparer skolene for verdifull tid og ressurser. Strategien ble omsatt til en konkret verktøykasse med testbare tiltak, inkludert spissede salgsbudskap og markedsmateriell som svarer på hvem man skal nå og hvordan man treffer målgruppen. Dette gir No Isolation et rammeverk for å fjerne barrierer, øke motivasjonen og kontinuerlig forbedre salgsprosessen.
"Vi kommer til å fortsette å systematisk bruke atferdsinnsikt og nudging som metode, da vi nå har erfart at det tar oss lenger enn tradisjonelle markedsanalyser og brukerundersøkelser”.
Karen Dolva, Daglig leder og grunnlegger av No Isolation
Den etablerte assosiasjonen av AV1 som et undervisningshjelpemiddel for alvorlige syke barn hindret beslutningstakerne i kommunene i å se potensialet for å kjøpe inn AV1 i større antall.